כולנו מכירים את התופעה שאנו מחממים את המים בחורף, באים להתקלח והמים פושרים.

זוהי תופעה ידועה מאוד בבתי דירות משותפים שבהם מערכת הדוד והצינורות משותפים לכל דיירי הבניין. נשאלת השאלה, האם קיים פיתרון שיכול לעזור בבריחת המים החמים לשכן?

חברות רבות ניסו למצוא את הפיתרון הטוב ביותר ורובן מציעות להיפרד ממערכת הדוד המשותפת ולרכוש מחמם מים נפרד.

הבעיה היא שפתרונות אלו עולים כסף רב ולא חוסכים בהוצאות. במאמר זה ריכזנו מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לשמור על המים החמים בבנייני דירות.

 

חממו מים קרוב לזמן המקלחת

מיכל המים של דודי השמש ודודי החשמל אמור לשמור על המים חמים לכמה שעות טובות במידה ולא השתמשתם בהם.

דבר זה אינו פועל בבתים משותפים מהסיבה שהמים החמים בדוד שלכם מתערבבים עם מים קרים במערכת הצינורות המשותפת וכך למעשה יש סיכוי כי המים החמים שלכם הגיעו בחלקם אל השכן שלכם. על מנת להימנע ככל האפשר ממצב זה, כדאי להתקלח מיד בתום חימום המים.

כך לדוגמא, אם אתם יודעים כי תרצו להתקלח בעוד כחצי שעה, חממו את המים חצי שעה לפני וכנסו להתקלח.

במצב כזה סביר להניח שהמים עוד לא הספיקו לעבור אל הצינורות או להתמזג עם המים הקרים שבצינורות ואתם תהנו ממקלחת יחסית חמה.

 

טיפול בבריחת מים מהדוד החשמלי

מערכת pakahom היא מערכת שפיתחה חברת לפיד שמתקינה דודים ומערכות סולאריות. חברה זו הבינה מניסיונה כי בבתים משותפים אין שסתום בין הצינורות המשותפים לדודים הביתיים וכך מים קרים זולגים מהצינורות אל הדודים והדיירים חווים מקלחות פושרות.

על מנת לפתור את הבעיה הזו, ניתן להתקין את מערכת פקחום אשר יודעת לזהות מתי המים בדוד שלכם חמים ולהפעיל שסתום חשמלי המונע כניסה של מים קרים מהצינורות.

מדובר במערכת פשוטה מאוד ועם זאת חסכונית מאוד עבור הדיירים שלא צריכים לחמם שוב ושוב את המים. לפרטים נוספים על פקחום, חפשו אותם בגוגל.

 

נסו להתקלח בשעות שאינן עמוסות

עוד טיפ מוצלח וחשוב הוא להתקלח בזמנים שאינם נחשבים לעמוסים מבחינת מקלחות. כולנו יודעים כי יש אנשים רבים שבוחרים להתקלח בבוקר לפני העבודה וזו נחשבת לשעת עומס.

כמו כן, שעות עומס נוספות הן מהשעה חמש בערב ועד השעה תשע בערב. אלו שעות שבהם משפחות עם ילדים משתמשות במקלחת לפחות עד השעה שבע וההורים מנצלים את השעתיים הבאות למקלחת שלהם.

השעות הטובות ביותר למקלחות חמות הן שעות הבוקר המאוחרות שבהן כנראה שיהיו גם מים חמים יותר בשל השמש שיותר חזקה ובשעות הערב המאוחרות לאחר שרוב דיירי הבניין כבר התקלחו. זו בהחלט דרך נוספת להנו ממקלחת חמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *